Jeroen Hoogeveen

FAQ – Veelgestelde vragen

13:13

FAQ – Veelgestelde vragen

Bestellen:

1. Tot welk tijdstip kan ik nog bestellen om de order de volgende dag te ontvangen?

Het magazijn pakt bestellingen op werkdagen in tot 20:45. Voor afleveringen in Nederland gaan deze pakketjes vervolgens dezelfde dag nog mee met PostNL, waardoor die normaliter de volgende dag worden geleverd (exclusief zondag en maandag, want het magazijn is zaterdag en zondag gesloten). Voor België ligt de deadline op 14:45 om de aansluiting naar België te redden. PostNL levert ook op zaterdag (voor Nederlandse klanten), maar DPD levert alleen op maandag t/m vrijdag (voor Belgische klanten). Let op dat we ten allen tijde afhankelijk zijn van de pakketdiensten of het ook daadwerkelijk de volgende dag wordt geleverd. Daarnaast besteden wij ons magazijn uit aan een fulfilment bedrijf en ook zij kunnen een fout maken in het pickproces waardoor u de verkeerde producten krijgt geleverd of waardoor het pakket een dag later pas wordt aangeboden aan de pakketdiensten (fulfilment bedrijf werkt ons inziens marktconform qua foutmarge). Daarom hanteren wij het advies aan klanten hoe eerder u bestelt hoe beter. Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld door vertraging in de levering door pakketdiensten of het fulfilment bedrijf.

2. Als ik een bestelling plaats en ik voldoe direct de betaling, wanneer kan ik mijn bestelling dan verwachten?

Wanneer wij uw betaling direct hebben ontvangen op werkdagen voor 20:45 (voor Nederlandse afleveradressen) of voor 14:45 (voor Belgische afleveradressen), dan zal de bestelling dezelfde dag nog worden aangeboden aan PostNL of DPD. Het magazijn werkt van maandag t/m vrijdag, dus bestellingen die zaterdag of zondag binnenkomen worden maandag ingepakt en meegegeven aan de pakketdiensten. Let op dat we ten allen tijde afhankelijk zijn van de pakketdiensten of het ook daadwerkelijk de volgende dag wordt geleverd. PostNL levert ook op zaterdag (voor Nederlandse klanten), maar DPD levert alleen op maandag t/m vrijdag (voor Belgische klanten). Daarnaast besteden wij ons magazijn uit aan een fulfilment bedrijf en ook zij kunnen een fout maken in het pickproces waardoor u de verkeerde producten krijgt geleverd of waardoor het pakket een dag later pas wordt aangeboden aan de pakketdiensten (fulfilment bedrijf werkt ons inziens marktconform qua foutmarge). Daarom hanteren wij het advies aan klanten hoe eerder u bestelt hoe beter. Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld door vertraging in de levering door pakketdiensten of het fulfilment bedrijf.

3. Waarom heb ik geen orderbevestiging ontvangen?

Soms kan het voor komen dat de orderbevestiging in de ongewenste e-mailbox (SPAM) terecht komt. We willen u dan ook vragen om ook in deze map te kijken.

4. Waar kan ik terecht met mijn vragen en hoe kom ik in contact met de klantenservice?

We zijn elke werkdag van 8:30 tot 17:00 bereikbaar via de chat op de website en op telefoonnummer +31(0) 85 2500 468. Tevens zijn we bereikbaar op het volgende e-mailadres: klantenservice@prikkabelled.nl. We streven er naar om elke werkdag voor 17.00 de e-mails van dezelfde werkdag te beantwoorden. U hoeft dus nooit lang te wachten op een antwoord.

5. Kan ik een order annuleren of wijzigen?

U kunt een order annuleren of wijzigen door contact op te nemen met de klantenservice via klantenservice@prikkabelled.nl.

Specificaties:

1. Zijn de prikkabels geschikt voor buitengebruik?

Onze prikkabels zijn geschikt voor buitengebruik. De IP-waarde van de prikkabels is IP44, wat betekent dat de prikkabel spatwaterdicht is. De afdichtringen die bij elke fitting geleverd worden, dienen zorgvuldig geïnstalleerd te worden. Deze zorgen er namelijk voor dat er geen water in de fitting en lampjes kan lopen. Bij elke prikkabel zit een handleiding voor het installeren van deze afdichtringen. Het is geen ingewikkelde klus, maar het moet wel met zorg gedaan worden om zo de levensduur van de prikkabel optimaal te benutten.

2. Welke warm witte lichtkleur kan ik het beste kiezen?

Dit is heel erg afhankelijk van uw smaak en van de situatie waar u de prikkabels gaat toepassen. De meest toegepaste lichtkleuren zijn 2000K (de kleur van kaarslicht) en 2650K (de kleur van de gloeilamp). Het lampje in de kleur 2000K geeft wat geliger licht en is daardoor heel geschikt om sfeer te creëren. Het lampje met de kleur 2650k geeft een mooie, warm witte kleur en is wat neutraler: minder gelig maar wel warm wit.

3. Wanneer komt het eerste lampje op de prikkabel na de stekker?

De afstand van de stekker tot aan de eerste fitting is afhankelijk van de lengte van de prikkabel. Bij de kabel van 5 meter is dit 50cm. Bij de kabel van 10 meter is dit 1 meter. Bij de kabels van 20 meter en langer is dit 1,5 meter.

4. Hebben jullie ook dimbare lampen?

We hebben dimbare lampen in ons assortiment. De dimbare lampen zijn verkrijgbaar met een kleine en met een grote kap en het verbruik is 2 watt. Tevens kunt u op onze website een dimmer aanschaffen voor het gebruik bij de dimbare lampen.

5. Hebben de lampjes een plastic of een glazen kap?

Alle led lampen op onze website beschikken over een vrijwel onbreekbare kap van polycarbonaat (plastic), waardoor u zich geen zorgen hoeft te maken wanneer de lamp op de grond valt. We bieden geen lampen aan met een glazen kap.

6. Met welk wattage van de gloeilamp kan ik de led lampen vergelijken?

De 0,7 en 1 watt lampen geven ongeveer 37 lumen en zijn vergelijkbaar met een gloeilamp van 8 watt. De 1,5 lampjes geven 90 lumen en zijn vergelijkbaar met een gloeilamp van 15 watt. De lampjes van 2 watt zijn vergelijkbaar met een 20-25 watt gloeilamp en geven 125 lumen.

Technisch:

1. Is het mogelijk om de prikkabel in te korten of kan ik een prikkabel op maat bestellen?

Het is mogelijk om de prikkabel in te korten of om de prikkabel op maat te maken. Het is niet mogelijk om de prikkabel exact op maat te bestellen, want we leveren alleen standaard lengtes. Het is echter heel eenvoudig om de prikkabel zelf op maat te maken. Als u bijvoorbeeld maar acht meter nodig heeft, van een prikkabel van 10 meter, dan kunt u aan het uiteinde de laatste twee meter er af knippen. U kunt het eindkapje van de prikkabel verplaatsen naar het stuk van acht meter. We raden u aan om het eindkapje even opnieuw te vullen met lijm of siliconen kit, om zo het eindstuk goed spatwaterdicht te maken. U kunt dit ook doen door een krimpkousje te gebruiken. U zou het tweede gedeelte eventueel ook weer compleet kunnen maken en nog kunnen gebruiken door een extra stekker en een extra eindkapje te bestellen. Deze vind u bij onze prikkabel onderdelen.

Ook kunt u een losse kabel en losse fittingen bestellen. Zo kunt u zelf bepalen waar u de fittingen wilt hebben.

2. Kan ik ook een prikkabel zonder fittingen bestellen?

We hebben inderdaad ook prikkabels zonder fittingen. Deze prikkabels kunt u in diverse lengtes bestellen, wisselend van 5 tot 100 meter. De fittingen kunnen dan naar wens op de prikkabel worden gemonteerd.

3. Kan ik zelf een prikkabel op maat maken en de fittingen dan monteren op de plek die ik zelf wil?

Het is mogelijk om zelf een prikkabel op maat te maken. U bestelt dan een losse prikkabel en de losse fittingen via onze website en monteert zelf de fittingen op de prikkabel. Het voordeel van onze losse fittingen is dat de afdichtring al op de fitting zit. Aan de losse prikkabels zit al een gegoten stekker gemonteerd. Mocht u een prikkabel door midden willen knippen om bijvoorbeeld van 1 prikkabel 2 prikkabels te maken, dan kunt u een losse stekker bestellen.

4. Als ik de complete set bestel, zijn de lampjes dan al in de prikkabel gedraaid?

Nee, de lampjes zijn dan nog niet in de prikkabel gedraaid. Wanneer u een complete set (warm wit of gekleurd) bestelt, dan krijgt u een prikkabel met aan het begin een stekker, dan de fittingen op een vast plek en aan het eind een eindstuk. De lampjes krijgt u apart en deze dient u zelf in de fittingen te draaien. Daarna hoeft u alleen nog maar de stekker in het stopcontact te doen en dan bent u klaar.

5. Wat betekent de optie ‘doorkoppelbaar’ als ik een prikkabel bestel?

Bij een doorkoppelbare prikkabel zit er een connector aan het einde van de prikkabel bevestigd in plaats van een eindstuk. Zo kunt u gemakkelijk meer prikkabels aan elkaar doorkoppelen om zo één lange lengte aan prikkabels te installeren. U hoeft dan niet overal stroompunten te realiseren. Een doorkoppelbare prikkabel is enkel door te koppelen met een andere doorkoppelbare prikkabel, doordat er een uniek doorkoppelsysteem is toegepast. Mochten de prikkabels heel regelmatig op verschillende locaties gebruikt worden, dan raden we u aan om een standaard prikkabel doorkoppelbaar te maken met behulp van de contrastekker in plaats van ons eigen doorkoppelsysteem. Met de contrastekker heeft u een degelijke, maar ook een universele oplossing. U kunt elke prikkabel in ons assortiment doorkoppelbaar maken met behulp van een contrastekker. Ons eigen doorkoppelbare connectoren systeem is beschikbaar bij prikkabels van 10, 25 en 50 meter.

6. Hoe kan de prikkabel het beste worden bevestigd?

Dit is afhankelijk van de situatie en we raden u aan om dit per locatie te bekijken. Het is belangrijk dat de prikkabel voldoende ondersteuning krijgt, zodat de prikkabel bij regen en wind stevig vast zit. We raden u aan om in ieder geval om de vijf meter een bevestigingspunt te maken. Wanneer er langere lengtes overbrugt moeten worden, dan willen we u nadrukkelijk aanbevelen om een staaldraad te spannen waaraan u de prikkabel bevestigd. Let op dat de prikkabel niet bestand is tegen storm of rukwinden.

7. Hoe dik is de prikkabel?

De prikkabel heeft een snoer van twee keer anderhalf kwadraat (2 * 1,5mm²).  De lengte * breedte van de prikkabel is 13mm * 5mm.

8. Welke wattage aan lampen kan de prikkabel maximaal aan?

De kabel kan maximaal belast worden met 10 ampềre. Bij een hogere belasting loopt u het risico dat de kabel oververhit raakt en zodoende smelt of beschadigd raakt. De kabel wordt aangesloten op 230 volt en kan maximaal belast worden met 2300 watt. Het maximale wattage dat u per fitting kunt toepassen is 15 watt.

9. Ik heb al een prikkabel ergens anders gekocht, kan ik jullie lampjes hier in draaien?

Al onze prikkabels beschikken over E27-fittingen. Hierdoor kunt u alle lampjes met een E27-fitting in de prikkabel toepassen, mits u niet het maximale wattage per fitting overstijgt. Het maximale wattage per fitting is 15 watt.

10. Kan ik ook gloeilampen toepassen in de prikkabel?

U kunt gloeilampen toepassen in de prikkabel, dat is geen enkel probleem. Zo lang de lampen een E27-fitting hebben, kunt u ze in de fittingen draaien. Wel willen we u een simpel rekensommetje meegeven: Als u een prikkabel heeft van 25 meter met 50 fittingen en u draait daar 50 lampjes in van 15 watt, dan zal deze prikkabel 750 watt per uur verdoen. Als u deze lampjes vervangt voor onze 1 watt ledlampen, dan verdoet dezelfde prikkabel met dezelfde hoeveel licht nog maar 50 watt. U heeft de prikkabel dan heel snel weer terugverdiend en u hoeft niet elk seizoen nieuwe lampjes in de prikkabel te draaien. Het maximale wattage dat u per fitting kunt toepassen is 15 watt.

11. Welke dimmer kan ik toepassen op de dimbare lampen?

U kunt een 230V dimmer gebruiken die expliciet geschikt is voor gebruik met dimbare LED lampen. Tevens kunt u op onze website een dimmer aanschaffen voor het gebruik bij de dimbare lampen. Deze dimmer kan gebruikt worden van 10 watt tot 350 watt.

12. Een fitting van de prikkabel doet het niet, hoe kan dit?

Vrijwel altijd kan het probleem ter plekke door uzelf worden opgelost. Het defect van de fitting kan twee mogelijke oorzaken hebben. Als u in de fitting kijkt, dan ziet u dat er twee metalen pinnetjes in de fitting zijn gemonteerd. Dit is de plus en de min. Deze beide pinnetjes moeten contact maken met het lampje om het lampje te laten branden. Het ene pinnetje moet de zijkant raken van de fitting en het andere pinnetje moet contact maken met de onderkant van de lamp. Het kan voor komen dat een pinnetje geen contact maakt met het lampje. U kunt het onderste pinnetje dan iets omhoog duwen met een schroevendraaier als de stekker uit het stopcontact is. Daarnaast wordt in elke fitting extra lijm onder in gedaan, om er zo voor te zorgen dat het product een hogere waterbestendigheid heeft en er geen water in de fitting kan lopen via de achterkant van de fitting waar de fitting op de kabel is gemonteerd. Soms kan het zijn dat deze lijm op de pinnetjes wordt gemorst en dat er een laagje blijft zitten. U kunt met een platte schroevendraaier dit laagje lijm er af schrapen, zodat het lampje contact kan maken met deze pinnetjes. In veel gevallen ziet u met het oog de lijm niet zitten maar als u begint te schrapen dan ziet u dat u de lijm eraf schraapt.

13. Mijn prikkabel maakt kortsluiting, wat nu?

Onder in de fitting van de prikkabel zit een plus en een min (2 metalen pinnetjes). Soms kan het zijn dat beide pinnen plat liggen in de fitting van de prikkabel en contact maken met elkaar. Zo ontstaat er kortsluiting. Wanneer u de lampjes weer uit de fitting draait, kunt u controleren of dit bij u het geval is. U kunt de pin terug drukken op de juiste plaats (één plat in de fitting en één recht omhoog). Als voorbeeld kunt u kijken naar een van de andere fittingen die geen problemen vertonen. Het is ook mogelijk dat een lamp kortsluiting veroorzaakt. U kunt dit controleren door alle lampen uit de prikkabel te draaien. Vervolgens kunt u de lampen één voor één weer in de prikkabel draaien en zo controleren welke lamp of fitting kortsluiting veroorzaakt.

14. Als je twee doorkoppelbare prikkabels besteld en je gaat ze apart van elkaar gebruiken buiten, zijn de connectoren aan het uiteinde dan waterbestendig?

U krijgt bij uw doorkoppelbare prikkabel ook een dopje meegeleverd. Wanneer u de prikkabels weer afzonderlijk gaat gebruiken, kunt u dit dopje op de connector draaien om er voor te zorgen dat de prikkabel opnieuw weerbestendig is. Mocht u dit dopje zijn verloren, dan kunt u deze apart bestellen op de website.

Prijzen en betaling:

1. Hoe kan ik betalen?

U kunt bij ons op de website betalen door gebruik te maken van iDeal, Bancontact/Mistercash, Sofortbanking of op basis van bankoverschrijving.

2. Is er nog een korting mogelijk?

Wanneer u een bestelling wil plaatsen van €500,00 incl. btw of meer, dan kunnen we u een extra korting aanbieden. U kunt de kortingscode of een prijsopgave op maat aanvragen via klantenservice@prikkabelled.nl. U kunt ook gebruik maken van de offerteaanvraag op onze website. Alle producten kunnen dan in de winkelmand worden geplaatst, maar in plaats van betalen kunt u dan kiezen voor ‘offerteaanvraag’. U ontvangt dan bijna altijd dezelfde werkdag voor 17:00 (en anders binnen 24 uur) een prijs op maat.

3. Kan ik grotere aantallen afnemen of als tussenhandel inkopen?

Het is mogelijk om grotere aantallen af te nemen of als wederverkoper in te kopen. Voor meer informatie hierover kunt u contact met ons opnemen via klantenservice@prikkabelled.nl.

4. Kan er ook besteld worden en na levering pas betaald worden?

Uw order wordt verzonden nadat we de betaling hebben ontvangen.

5. Als ik per bankoverschrijving betaal, wordt de order dan ook dezelfde dag verzonden?

Als u per bankoverschrijving betaald, dan kan het soms een werkdag duren voordat de betaling verwerkt is en zichtbaar is bij ons. Mocht u de producten met spoed nodig hebben, dan kunt u ons ook een betalingsbewijs (printscreen) opsturen, zodat uw order alvast verzonden kan worden.

6. Kan ik eerst een offerte opvragen?

U kunt een prijsopgave op maat aanvragen via klantenservice@prikkabelled.nl. U kunt ook gebruik maken van de offerteaanvraag op onze website. Alle producten kunnen dan in de winkelmand worden geplaatst, maar in plaats van betalen kunt u dan kiezen voor ‘offerteaanvraag’. U ontvangt dan bijna altijd dezelfde werkdag voor 17.00 (en anders binnen 24 uur) een prijs op maat.

7. Kan ik ook met een creditcard betalen?

Dit is momenteel nog niet mogelijk, maar we hopen de mogelijkheid op korte termijn wel aan te kunnen bieden.

8. Zijn de genoemde prijzen op de website inclusief of exclusief btw?

De genoemde prijzen op de website zijn inclusief btw.

Voorraad en verzending:

1. Zijn alle producten op voorraad?

In principe zijn alle producten op de website voorradig, tenzij anders vermeld. Het kan sporadisch voorkomen dat u een melding krijgt dat u maar een beperkt aantal kunt invullen bij een product. Dit is dan omdat de voorraad niet meer voldoende is.

2. Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten naar een adres in Nederland zijn €4,95. De verzendkosten naar een adres in België zijn €7,95. De verzendkosten naar adressen in Europa of buiten Europa worden per adres op basis van gewicht en afmetingen bepaald.

3. Is het mogelijk om de order af te halen?

Het is mogelijk om een order af te halen. Dit kunt u doen door te kiezen voor ‘afhalen’ bij het plaatsen van uw order. We willen u tevens vragen om ons per e-mail of telefonisch op de hoogte te stellen dat u de order komt afhalen. We zullen er dan voor zorgen dat de order klaar staat en dat u deze direct mee kunt nemen. Houdt er altijd rekening mee dat u minimaal twee uur nadat u van ons persoonlijk de ophaalcode heeft ontvangen terecht kunt voor het afhalen, gezien de verwerkingstijd van de order.

4. Verzenden jullie ook naar landen buiten Nederland en buiten Europa?

We verzenden naar alle landen buiten Nederland. De verzendkosten naar adressen in Europa of buiten Europa worden per adres op basis van gewicht en afmetingen bepaald.

5. Met welke koeriersbedrijf wordt mijn pakket geleverd?

In Nederland wordt uw pakket met PostNL geleverd en in België wordt uw pakket geleverd met DPD.

6. Leveren jullie ook op zaterdag?

PostNL levert in Nederland op zaterdag de pakketten af. In België worden de pakketten door DPD niet op zaterdag afgeleverd en zult u zodoende uw bestelling van vrijdag op maandag ontvangen.

7. Ik heb maar een gedeelte van mijn order ontvangen, wat nu?

Het komt heel regelmatig voor dat uw order in meerdere pakketten vervoerd wordt, gezien het gewicht of de grootte van het pakket. Hierbij kan het voorkomen dat er één van de twee pakketten in het sorteringsproces vertraging heeft opgelopen en de volgende dag alsnog wordt afgeleverd. Mocht u hier vragen over hebben, dan kunt u contact opnemen over de levering van uw order via klantenservice@prikkabelled.nl. Ook kunt u de levering volgen via de traceercodes die u heeft ontvangen per email.

Overige vragen:

1. Is het ook mogelijk om prikkabels te huren?

Wanneer u prikkabels wilt huren, dan kunt u een aanvraag voor doen via dit formulier.

2. Wat is de garantietermijn op de producten?

Particuliere klanten krijgen 2 jaar garantie.

3. Wat is het aantal branduren van de lampen?

Het aantal branduren van de lampen is gemiddeld 20.000 uur.

4. Wat moet ik doen als ik mijn producten retour wil sturen?

Wanneer uw bestelling niet aan uw verwachting voldoet of wanneer u bijvoorbeeld een andere lichtkleur wilt ontvangen, dan mag u contact opnemen via klantenservice@prikkabelled.nl. Zou u in deze e-mail dan aan willen geven wat uw naam en ordernummer is? Daarnaast is het belangrijk voor ons om te weten welke producten u retour gaat sturen en welke artikelen u graag terug zou willen krijgen. Ook wanneer u uw geld liever teruggestort ziet, dan kunt u dat in deze e-mail aangeven. De verzendkosten voor het retour sturen van de producten zijn voor u zelf, maar het opnieuw opsturen van producten neemt PrikkabelLED voor zijn rekening. Wij adviseren u het pakket aangetekend te verzenden en het verzendbewijs te bewaren. Hiermee kunt u een eventuele vermissing claimen bij uw vervoerder.

5. Is het ook mogelijk om producten op maat te bestellen, bijvoorbeeld een specifiek wattage of ander kapje?

We kunnen ook lampen op maat produceren, maar hier zitten wel wat voorwaarden aan verbonden. Wanneer u hier meer informatie over wenst te ontvangen, dan kunt u contact met ons opnemen.

6. Ik heb na ontvangst van mijn order geconstateerd dat er defecte lampjes bij zitten. Wat moet ik nu doen?

We willen u vragen om dan per e-mail te laten weten welke lampjes defect zijn. We zullen u dan zo snel mogelijk en in ieder geval binnen 24 uur een reactie te geven om het samen op te lossen. Kijk ook eens naar de technische vragen, hier staat ook wat extra uitleg wat u kunt doen wanneer een lampje niet brandt.

7. Kan ik een nul-factuur ontvangen, wanneer ik een zakelijke bestelling plaats vanuit België?

Wanneer u een geldig btw-nummer heeft en deze invoert bij uw adresgegevens, dan zal de website automatisch de btw verrekenen naar 0%.